Zabiják  "KORTIZOL"  ovládněte STRESOVÝ HORMÓN 
a ovládněte své tělo ...

Přírodní pomoc :   ASHWAGANDHA  - Indický Žeň-šeň

ROSTLINKA SNIŽUJÍCÍ HLADINU KORTIZOLU 

(Podporuje obranyschopnost organismu zejména cévní a srdeční systém)

To je on ! Kortizol , stresový hormon - zabiják , což způsobuje téměř všechny naše civilizační problémy - od obezity , deprese , vředů a pálení žáhy , až po srdečně- cévní problémy , komplexní oslabení imunity , impotenci , potraty a neplodnost . Přesto, že jeho deriváty mají využití jako součást léčiv např. . proti alergii , kortizol je zabiják č . 1. moderního uspěchaného člověka . V přirozeném prostředí je kortizol vylučován v reakci na stres , působí na obnovení homeostázy - správného nastavení tělesných funkcí po obraně nebo útoku . Avšak dlouhodobá sekrece kortizolu , nejčastěji vzhledem k chronickému stresu , má za následek významné fyziologické změny . 

Řekneme si nyní , jaké faktory vylučování kortizolu zvyšují , jaké jsou konkrétní dopady na tělesné systémy a nakonec - jak se dá hladina kortizolu snižovat.
 
Faktory obecně snižující hladiny kortizolu
 
1. Zastavte stres - vyhýbejte se situacím a lidem , kteří vám " zvedají tlak "
2. Změňte práci - pokud cítíte vyhoření , nebaví vás to , co děláte a nevidíte možnost na změnu pracovní náplně , dlouhodobě se do práce netěšíte - požádejte o přeřazení , novou roli nebo odejděte - a uchráníte se od vážných zdravotních a psychických problémů.
3. Dopřejte si správný sex založený na lásce. 
4. Vitamín C - zmírňuje uvolňování kortizolu v reakci na psychické a fyzické stresory .
5. Černý čaj může urychlit zotavení ze stavu vysokého kortizolu . 
6. Ženšen nebo ještě silnější indická Ashwagandha - tzv. . adaptogeny , jsou látky obecně schopny regulovat hormonální hladiny předrážděný stresové odezvy a dostat je do normálu .
7. Hudební terapie může snížit hladiny kortizolu v určitých situacích .
8. Meditace , Cchi - Kung a modlitby - pomáhají překonávat stres
9. Aerobní cvičení , procházky - pobyt a sport na vzduchu
10. Masážní terapie může snížit kortizol .
11. Smích a humorné zážitky snižují hladiny kortizolu, /zdravý a správný humor/.
12. Pláč může snížit hladiny kortizolu . William H. Frey II , biochemik na univerzitě v Minnesotě , uvedl , že lidé se cítí " lépe" po pláči , kvůli eliminaci hormonů spojených se stresem , konkrétně adrenokortikotropní hormon . To spolu se zvýšenou sekrecí sliznic během pláče , by mohlo vést k teorii , že pláč je systém vyvinutý u člověka na zbavení se tohoto stresového hormonu , když hladiny přerostou příliš vysoko.
13. Doplnění Hořčíku po aerobním cvičení snižuje hladinu kortizolu , avšak nikoliv po zátěžovém cvičení .
14. Omega 3 mastné kyseliny mají v závislosti na dávce mírný účinek na snížení uvolňování kortizolu ovlivněného psychickým stresem ,  potlačují syntézu interleukinu - 1 a -6 a zvyšují syntézu interleukinu - 2 , který před tím podpořil výše CRH uvolňování . Omega 6 mastné kyseliny , na druhé straně , mají opačný efekt na syntézu interleukinu .
15. Fosfatidylserin ze sóji interaguje s kortizolem ; . správná dávka však není jasná , 
16. Pravidelný tanec - např. . argentinského tanga prokázal , že vede k významnému poklesu koncentrace kortizolu ve slinách . 
17. Když nevíte , co vás stresuje , promluvte se nezávazně s psycho - terapeutem, nebo s léčitelem, kteří se tím zabývá a také vás hned může i léčit.
 
Je možné , že si ani vědomě neuvědomujete , co je příčinou pocitu nebezpečí nebo hrozby ve vašem životě a pomůže vám to odhalit a možná i překonat , zkušený terapeut/léčitel s výcvikem a praxí nebo osobními zkušenostmi.
 
 
Faktory obecně zvyšující hladiny kortizolu
 
1. Stres a stresující situace , které vnímá subjekt jako ohrožující nebo nezvládnutelné
2. Syndrom vyhoření je spojen s vyšší hladinou kortizolu . - pokud člověk dělá práci , která ho dlouhodobě nenaplňuje , pracuje jen pro peníze , případně pod tlakem a bez motivace - je čas na změnu.
3. Vážná trauma - jako ztráta zaměstnání , chronická choroba , trvalý finanční tlak např. . z hypotéky , úmrtí blízkého , rozchod nebo i jiné vědomé i nevědomé hrozby a tlaky , nejčastěji spojené s existenciálními podmínkami , mohou zvýšit hladiny kortizolu v krvi na delší období.  V případě dlouhodobého působení kortizolu se trvale snižuje hladina serotoninu v mozku a často dochází k vyčerpání zásob a dostupnosti neutrotransmiterov a současné klinické depresi , jako přímému důsledku chronického stresu .
4. Kofein může zvýšit hladiny kortizolu .
5. Nedostatek spánku
6. Intenzivní nebo dlouhodobé fyzické cvičení stimuluje uvolňování kortizolu zvýšením glukoneogenezi a udržováním hladiny glukózy v krvi . Správná výživa a udržování hladiny cukru na dostatečné úrovni ,  pomáhá stabilizovat vylučování kortizolu .
7. Podkožní tuková tkáň regeneruje kortizol z kortizonu . 
8. Dojíždění do práce zvyšuje hladiny kortizolu ve vztahu k délce cesty , její předvídatelnosti a množství úsilí s ní spojenou . 
9. Val / Val variantu genu BDNF u mužů , a Val / Met varianta u žen , jsou spojeny se zvýšeným kortizolem ve slinách v stresující situaci . 
10. Hypoestrogenism ( nedostatek ženského hromónu ) a současné doplňování melatoninu zvyšuje kortizol u žen po menopauze . 
11. Mentální anorexie může být spojena se zvýšenou hladinou kortizolu .
12. Gen 5HTR2C serotoninového receptoru je spojen se zvýšenou produkci kortizolu u mužů .
13. Orální antikoncepční pilulky mohou zvýšit hladiny kortizolu u mladých žen, které provádějí komplexní zátěžové cvičení . Důsledek této situace může způsobit snížení schopnosti získat svalovou hmotu silovým tréninkem .
14. Pobídky související s prvním pohlavním stykem mohou zvýšit hladiny kortizolu u mladé samice testovaných zvířat. - ale to může odpovídat všeobecně stresujícím faktorem.
 
 
Co všechno v těle ovlivňuje kortizol ?
 
Vypne reprodukční systém , což vede ke zvýšení rizika potratu a ( v některých případech ) dočasné neplodnosti . Když jde organismu ve stresu o zachování " sebe sama " , není čas na rozmnožování . Plodnost a sexuální apetit se však vrací po návratu kortizolu k normálu .
 
Imunitní systém - oslabování až znefunkčnění , závisí na onemocnění
Stres často přímo způsobuje onemocnění , protože může oslabit aktivitu imunitního systému. Kortizol zabraňuje množení imunitních T - buněk tím , že se naruší odpověď IL - 2 T - buňky na interleukin - 1 ( IL - 1 ) , a nemůže produkovat růstový faktor T - buněk.  Kortizol má také negativní vliv na zpětnou vazbu interleukinu - 1 . IL - 1 , což bývá užitečné zejména v boji proti některým chorobám .
Dokonce běžné endotoxické bakterie ( grampozitivní bakterie) , které způsobují nejčastěji infekční onemocnění mají schopnost nutit hypotalamus ke zvýšení hladiny kortizolu ( přinutí k sekreci hormonu CRH , čímž zastavují vliv IL - 1 ) . Buňky potlačující tvorbu nejsou ovlivněny faktrom glucosteroidovej odpovědi , ( GRMF ) ,  takže hranice efektivně žádaná pro buňky imunitního systému může být dokonce vyšší než žádaná úroveň pro fyziologické procesy ( redistribuci leukocytů do lymfatických uzlin , kostní dřeně a kůže ) . Rychlá aplikace kortikosteronu ( endogenní typ I a typ II receptor spouštěč ) nebo RU28362 ( zvláštní typ II receptorový spouštěč ) na adrenalectomizovné zvířata vyvolá změny v rozložení leukocytů . " Zabijácké buňky " imunitního systému nejsou ovlivněny kortizolem .Podle několika zdrojů , dokonce i fatální autoimunní onemocnění , jakým je rakovina mají souvislost se stresem .
 
Inzulín - nedostatek energie
Snižuje vám dostupnou " energii " ve prospěch dlouhodobého ukládání zásob glykogenu "na boj" . Pokud jste malátný a bez energie , může to být proto , že kortizol působí proti inzulínu , přispívá k hyperglykémii způsobující jaterní glukoneogenezi  a brání využití periferní glukózy ( inzulínová rezistence)  tím , že sníží translokaci glukózových transportérů ( zejména GLUT4 ) do buněčné membrány .  Nicméně , kortizol zvyšuje syntézu glykogenu ( glykogenezí ) v játrech .  Spouštěcí efekt kortizolu na účinek inzulínu na tvorbu glykogenu ( skladování energie v těle ) v játrech je sledován v kultuře jaterních buněk v laboratoři , i když mechanismus tohoto jevu není znám .
 
Zvyšuje krevní tlak tím , že zvyšuje citlivost cév na adrenalin a noradrenalin . Naopak , v nepřítomnosti kortizolu , dochází k rozsáhlé vazodilataci ( rozšíření cév ) . Tímto svoji m efektem je kortizol významným faktorem jako hlavní příčina při tzv. . " Vysokém krevním tlaku " , který však může být pouze projevem chronicky stresujícího prostředí a životního stylu .
 
Kolagen - stárnutí pokožky
Kortizol způsobuje ztrátu elasticity kůže a tím i projevy stárnutí . Ne nadarmo mají klidní a meditující lidé často vzezření o 10 let méně . U laboratorních potkanů ​​, kortizol vyvolává ztrátu kolagenu v kůži , desetkrát více než v jiných tkáních . 
 
Žaludeční a ledvinové vylučování - vředy , pálení žáhy , rakovina žaludku
Kortizol stimuluje žaludeční sekreci kyseliny. To má za následek nadměrné překyselení žaludku , což při chronickém stresu vede ke známým vředům a možnému vzniku nádorů
 
Voda - dehydratace , snížení výkonu , únava
Ve stresu ztrácí organismus vodu - možná znáte časté močení při zkoušce , nebo při veřejném vystoupení . Takže - třeba pít dostatek tekutin . Kortizol působí jako diuretický hormon , kontroluje polovinu střevního odvodnění ;  bylo také prokázáno , že ovládá vylučování vody ledvinami u psů . Pokles vylučování vody po poklesu kortizolu ( dexametazon ) u psů je pravděpodobně způsoben inverzní stimulací antidiuretického hormonu ( ADH nebo arginin vazopresin ) , což není překonáno vodním zatížením.  Lidé a ostatní zvířata používají také tento mechanismus . 
 
kostní metabolismus
Kortizol snižuje tvorbu kostí , dává základ pro dlouhodobý rozvoj osteoporózy . Přepravuje draslík ven z buněk výměnou za stejný počet sodíkových iontů ( viz výše) .  To může vyvolat hyperkalémii z metabolického šoku po operaci . Kortizol také snižuje vstřebávání vápníku ve střevě . 
 
Sodík - neutrální dopad
Sodík je přijímán z chloridu sodného - NaCl - kuchyňské soli . Kortizol potlačuje ztrátu sodíku přes tenké střevo savců .  Vyčerpáním sodíku , však nemá vliv na hladiny kortizolu  tak kortizol nelze použít k regulaci hladiny sodíku v séru. Původní účel kortizolu mohl být transport sodíku . Tato hypotéza je podporována tím , že sladkovodní ryby používají kortizol , na podporu příjmu sodíku , zatímco mořské ryby používají kortizol systém na vylučování nadměrného sodíku . 
 
Draslík - pozitivní vliv kortizolu na imunitu
Zatížení sodíkem intenzivně zvyšuje vylučování draslíku kortizolem a kortikosterónom je srovnatelná s kortizolem v tomto případě  . Za účelem přesunu draslíku ven z buňky , kortizol přesune stejný počet sodíkových iontů do buňky .  To by mělo regulaci pH výrazně zjednodušit ( na rozdíl od situace normálního nedostatku draslíku , v níž dva ionty sodíku se přesunou za každé tři draselné ionty , které se vyloučí , podobně jako v deoxykortikosteronovom efektu ) . Přesto , kortizol soustavně způsobuje zásaditost séra , při jeho nedostatku se sérové ​​pH nemění . Účelem může být snížení sérového pH na optimální hodnoty některých imunitních enzymů během infekce , kdy kortizol klesá . Ztráty draslíku jsou také zablokovány v ledvinách poklesem kortizolu ( 9 alfa fluorohydrocortisone ) .
 
Měď - pozitivní vliv kortizolu na imunitu
Kortizol podporuje vylučování mnoho enzymů na bázi mědi ( často až 50 % z jejich celkového potenciálu ) , pravděpodobně na zvýšení dostupnosti mědi pro účely imunitního systému. To zahrnuje lysyl oxidázu , což je enzym , který se používá k propojení kolagenu a elastinu . Zvláště důležitý je kortizol pro imunitní reakce a stimulaci superoxiddismutázy , protože tento enzym na bázi mědi  téměř jistě organismus využívá k ničení bakterií jejich otravou superoxidázou . Kortizol působí čtyř až pětinásobné snížení metalothioneinu ( bílkoviny na uskladnění mědi ) , u myší ,  avšak hlodavci sami kortizol nesyntetizují . To může poskytnout více mědi pro syntézu ceruloplazminu nebo uvolnění volné mědi . Kortizol má opačný účinek na aminoisobuteric kyseliny , jako na jiné aminokyseliny .  Pokud alfa - aminoisobuteric kyselina se používá pro přepravu mědi přes buněčnou stěnu , může se tato anomálie vysvětlit.
 
Paměť - bleskové " zapamatování si " kritických asociací , dlouhodobě však poškozování paměti
Kortizol pracuje s adrenalinem ( adrenalin ) k vytáraniu paměťové stopy krátkodobých emocionálních událostí , což je předpokládaný mechanismus pro ukládání " bleskového " paměti a může sloužit jako prostředek , jak si pamatovat , čemu se vyhnout v budoucnu . Nicméně , dlouhodobé vystavení kortizolu poškozuje buňky v hipokampu ,  Toto poškození má za následek zhoršené učení . Kromě toho bylo prokázáno , že kortizol potlačuje načtení paměti již uložených informací . 
 
Jiné vlivy kortizolu na organismus :
Reguluje sám sebe - u zdravého jedince , při pouze dočasném působení stresu , kortizol přirozeně potlačuje vylučování corticotropin - uvolňujícího hormonu ( CRH ) , což v důsledku potlačuje vylučování ACTH ( adrenocorticotropic hormon nebo kortikotropin ) a tím zastavuje " sám sebe " . Někteří vědci se domnívají , že dochází k poškození tohoto normálního systému zpětné vazby , když jsou zvířata vystavena působení chronického stresu . To je iu lidí údajně nejčastější příčinou sekundárního vyčerpání neurotransmiteru serotoninu a vzniku chronické deprese .
 
Způsobí , že ledviny produkují hypotonický moč - tělo ztrácí vodu díky diuretickému účinku.
 
Má protizánětlivé účinky , snižuje sekreci histaminu a stabilizaci lysozomálních membrán . Stabilizace lysozomálních membrán zabraňuje jejich prasknutí , předchází poškození zdravých tkání.
 
Stimuluje jaterní detoxikaci tím , že přiměje tryptophan oxygenázu ( omezování hladiny serotoninu v mozku ) , glutamin syntézu ( snížení hladiny glutamátu a amoniaku v mozku ) , cytochromu P - 450 odst. hemoproteinů mobilizaci kyseliny arachidonové ) a metalothioneinu (odstranění těžkých kovů z těla ) .
 
Existují potenciální vazby mezi kortizolem , chutí k jídlu a obezitou .
 
Zdroj : Wikipedie http://en.wikipedia.org/wiki/Cortisol , odkazy v hranatých závorkách jsou na konci Wiki článku.
Autor je v psychoterapeutickém výcviku postmoderní psychoterapie a hypnoterapie a dlouhodobě se věnuje metodám zvládání stresu .

Převzaté ze zdroje:

http://danielmarko.blog.sme.sk/c/294979/Zabijak-kortizol-ovladnite-stresovy-hormon-a-ovladnete-svoje-telo.html

 

***************************************************************************************************************

ASHWAGANDHA
ROSTLINKA SNIŽUJÍCÍ HLADINU KORTIZOLU

 
 

 
 

 
   

 

Matka Země nám nabízí její nezištnou pomoc a radu.

 

ASHWAGANDHA Adaptogen.

Podporuje obranyschopnost organismu zejména cévní a srdeční systém. 

 

Účinky: 

protizánětlivý


Vědci prokázali na zvířatech, že ashwagandha má silné protizánětlivé vlastnosti srovnatelné či dokonce větší než aspirin nebo kortikoidy (stejně účinné jako kortikoidy při akutních zánětech, poloviční účinnost kortikoidů při chronických zánětech). Tyto vlastnosti dávají oprávnění k použití při artritidě (zánětu kloubů) či jiných zánětlivých onemocněních.

 

adaptogenní, protistresový a protiúnavový účinek
Ashwagandha zvyšuje toleranci k rozličným stresorům (např. mentálním, fyzickým či vlivům životního prostředí). Mnoho studií prokázalo, že ashwagandha je účinnější adaptogen na stres než ženšen. Pacienti trpící chronickým únavovým syndromem prokazovali 45% zlepšení symptomů během užívání ashwagandhy.
 

regulace imunitního systému
Důkazy naznačují, že ashwagandha je schopna obojí - posílit oslabený imunitní systém a utlumit nadměrně aktivovaný. Novější výzkumy teoreticky nabízejí velký potenciál využití ashwagandhy při autoimunitních onemocněních jako revmatoidní artritida, roztroušená skleróza, lupus atd.

 

antimikrobiální účinek
Vědci prokázali, že v bylině obsažené withanolidy mají značný protibakteriální, protivirový a protiplísňový účinek. Též mnoho studií poukázalo na schopnost withanolidů ochraňovat buňky.

 

srdeční a cévní tonikum
Withanolidy mají vliv na kontraktilitu srdeční svaloviny a mají schopnost snižovat krevní tlak.

 

Specifikace Ashwagandha - indický ženšen
Pomáhá na:

Vhodné aplikace:

  1. artritida a další zánětlivá onemocnění
  2. stres
  3. autoimunitní onemocnění
  4. virová, bakteriální, plísňová onemocnění
  5. pro podporu srdce a cév
  6. chronický únavový syndrom
  7. Účinné látky: Withanolidy

Kontraindikace: Neužívejte v těhotenství.


Složení jedné kapsle:

Standardizovaný práškový extrakt z kořene ashwagandhy 300mg
(1.5% [4.5mg] withanolidů)

 

Prášek z čerstvého kořene ashwanghy 100mg
směs antioxidantů (prášková směs beta - karotenu a kyseliny askorbové).

 

Mikrokrystalická celulóza, stearát hořečnatý E470 b, hydroxypropylmethyl
celulóza (kapsle).

 

Dávkování:

Jedna až dvě kapsle denně s jídlem nebo podle rady lékaře.

 

Balení: 60kapslí 

Bez: cukru, škrobu, soli, sóji, kukuřice, pšenice, lepku, kvasnic,
mléčných součástí, umělých barviv a konzervantů.
Vhodné pro: vegetariány, vegany.
Upozornění: Ukládat mimo dosah dětí. Nepoužívejte jako náhradu pestré
stravy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Není určeno pro děti, těhotné
a kojící ženy. 

 

Naše poznámka:

Objednat si můžete například i zde z tohoto internetového zdroje, nebo i z jiných zdrojů po internetu.

http://www.001shop.cz/Ashwagandha-indicky

Tenhle zdroj jsme pro vás našli jako možnou pomoc a objednání i jiných produktů.

 

      

KONTAKT
PODPORA STRÁNEK: 

VAŠI PODPOROU PŘISPÍVATE
K ROZVOJI TĚCHTO STRÁNEK

 FIO BANKA:  26 00 29 86 39 / 2010
"dar"

PODPORA STRÁNEK: 
ČSOB:
IBAN:
SK10 7500 0000 0040 1433 3226
SWIFT KOD:  CEKOSKBX 

"KONTAKT " E-mail: 

Škola léčitele - Tranformace Ducha
Léčení vztahů
Zdraví
Transformace  vědomí do lásky
Galerie obrazů
Doporučujeme
Kontakt